torsdag 27 oktober 2011

Everest sida 5: "Jag var ung och dum"

Klar med sida fem av Everest nu! Huj vad det går! Okej, inte riktigt, men om jag fortsätter göra två sidor om dagen kommer jag att vara klar nästa vecka. Då blir det kanske tid över till färgläggning?

Har just gjort klart sida 5, och det är definitivt sidan som jag är nöjdast med än så länge. Vi får se en flashback från farmor Kättings ungdom, och dessutom börjar serien handla mer om bergsklättring (vilket kan vara bra då den faktiskt heter Everest.) Och till skillnad från de första sidorna som i princip är totalt oförståeliga utan text så tycker jag att man kan förstå den här rätt bra utan.

Det är ganska roligt att rita berg. Faktiskt. Nog för att jag förmodligen aldrig kommer att vilja rita ett berg till i hela mitt liv när jag är färdig med serien...

1 kommentar:

  1. fett najs! x3' tycker väldigt mycket om kompositionen av bildrutorna också -kanske speciellt den tredje br som liksom skevar. jättesnyggt!:D man blir lite lätt och lagom nyfiken på hur det ska gå för dem båda..

    SvaraRadera