lördag 17 september 2011

WINNING!

Idag har varit en helt fantastisk dag - jag har fått smaka på segerns sötma och svävar fortfarande omkring som en överlycklig och fullproppad Puhbjörn med en ballong. Det är nämligen så att Mimer, Gävlebocken jag målade i våras, har vunnit titeln Årets Gävlebock!!!
WIIIIIIIIIII!!! :D

Tidigare i veckan fick jag ett telefonsamtal av en kvinna vid namn Maria som jobbar på skolan - det är hon som har haft hand om Högskolans bockparad. Hon berättade att Mimer var en av de 3 bockar som fått flest röster utav 20 möjliga, och att jag därför vunnit en gratis middag och gratis inträde till en hockeymatch. Så idag fick jag skjuts till Läkerol Arena, där vi mötte de andra finalisterna samt de som ordnat Stadsparaden och fick tillträde till en egen loge. Där fick vi middag (den var sådär, men som alla vet är gratis supergott) och sedan började matchen - första gången jag varit på hockey NÅGONSIN. Brynäs mot HV71. Mycket våldsammare än jag räknat med - jag satt uppe på vår lilla läktare och ojjade mig medan hockeyspelarna slogs, ruffades och bröt sönder klubbor mot varandras hjälmar.

Oj så de flyger.
Brynäs entusistiska hejarklack
Sen under första pausen fick vi gå ner till rinken. Programvärden berättade för publiken vad stadsparaden gick ut på, sedan ropades vi upp i ordningen 3-2-1. När jag förstod att MIN BOCK VUNNIT blev jag så frukstansvärt glad - kunde inte sluta le, mitt leende gick från öra till öra.
Jag stapplade ut på isen, lyckades undgå att halka och dratta på ändan och fick ta emot blombukett och diplom. Sedan fick jag stamma fram ett litet tacktal i micken och fick en artig applåd av de åskådare som inte gått för att köpa varmkorv eller gått på toa.

Jag är enormt lycklig just nu - Mimer var en plåga att måla, jag kommer ihåg hur jag med darrande händer försökte måla raka linjer i ett av skolans iskalla förråd i våras medan regnet föll utanför. Hur jag var tvungen att göra om bockens sidor eftersom den annars ansågs vara "för reklamig." Hur min panik stegrades när jag fick för mig att jag inte skulle hinna bli färdig. Det var värt allt det där bara för att få uppleva känslan av seger idag.

TACK ALLA SOM RÖSTADE PÅ MIN BOCK! Ni vet vilka ni är, det hade inte gått utan er! Jag hoppas att någon av er vinner något pris som man kunde få om man röstade - övernattning på hotell samt en eltandborste och vad det nu var! :)

2 kommentarer:

  1. Grattis!! Gud vad roligt att du vann, men det var du lätt värd! :D

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förut, men det är så grymt att du vann!! Grattis som fasiken! :D Såg Mimer nere på stan i veckan nu, han stod där o glänste! ;)

    SvaraRadera