tisdag 15 februari 2011

Vik Hädan 1

Kommer ni ihåg webbserien No Mind's Land som jag nämnde tidigare? Mitt stora grandiosa projekt som jag skulle pyssla med under vårterminen? Den är nu lagd på is under en obestämd tid - jag har gjort en mental u-sväng och bestämt mig för att rita seriestrippar istället.

Orsaken till min helomvändning är dels att jag hade svårt att formulera varför serien No Mind's Land skulle accepteras som projekt, och dels för att jag verkligen tycker om Vik Hädan (som jag påbörjade så smått förra året) och har en massa skojsilojsiga idéer för den.

Jag ska försöka göra en stripp varje dag (den här meningen är fel på så många nivåer) förutom lördagar och söndagar.

Här har vi första! Om texten är för liten kan du klicka på bilden för att se en större version.

2 kommentarer:

  1. Ahh så skön inledning! Sista rutan var riktigt cool! Ser fram emot fler strippar (helgerna borträknade naturligtvis) XD

    SvaraRadera
  2. Tack!^^ Jo, jag ville ha någon slags presentation över serien så att man känner att "Aha, det här är den första..."
    Ok, bra! XD

    SvaraRadera