torsdag 3 februari 2011

Antagonister

Nu börjar det bli dags för stora serieprojektet, det som vi ska viga vår vårtermin åt. Och jag har en ganska bra idé av vad jag vill göra, nämligen en webbserie.

Vad den ska handla om vill jag helst hålla hemligt för tillfället, åtminstone tills jag rett ut det själv XD

Huvudkaraktärerna har jag, de behöver visserligen en del finslipande och jag är inte helt nöjd med hur mina skisser ser ut för tillfället men jag får jobba på det. Mitt stora problem är däremot antagonisten.

Skurken. Rivalen. Styggingen. Just nu HAR jag ingen antagonist, och av egen erfarenhet vet jag att en historia utan antagonist... är ingen historia helt enkelt. Jag har tillbringat timmar med att brainstorma och grubbla, men ännu inte tänkt upp något som känns självklart. Behöver kanske gå en promenad och rensa skallen lite grann.

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se vad du kokar ihop!

    SvaraRadera
  2. Jag har fullt förtroende i att du kommer på något ballt! Det finns säkert nån som ligger och lurar i nåt mörkt hörn av din hjärna :)

    SvaraRadera